UFO: Enemy Defense – 1993
UFO: Enemy Unknown (na terenie Ameryki Północnej nazwana X-COM: UFO Defense) – gra komputerowa napisana przez Juliana Gollopa i wydana przez MicroProse 31 grudnia 1993.
Gra jest pierwszą grą z serii X-COM. Seria łączy elementy gry ekonomicznej, taktycznej i strategicznej i uważana jest za rozwinięcie pomysłu z gry Laser Squad.
Gra ta już w 1995 doczekała się następnej części X-COM: Terror from the Deep, a m.in. problemy z obsługą gry pod Windows spowodowały wydanie UFO: Enemy Unknown Gold Edition (także Collector’s Edition).
Gra posiada dwie warstwy rozgrywki – strategiczną w czasie rzeczywistym (ekran Geoscape) i pojedyncze misje bojowe w trybie turowym (ekran Battlescape).
W miarę rozwoju badań gracz poznaje nowe rodzaje broni, adaptując technologie Obcych.
Oprócz żołnierzy do dyspozycji ma też małe czołgi, a nowo opanowane technologie pozwalają w końcu na budowę coraz większych statków transportowych i produkcję specjalnych kombinezonów bojowych – Wikipedia.